Hävinneiden tiedostojen palautushinnasto

Alla löydät ohjehinnastomme ns. normaalitoimitusaikojen puitteissa tehtäviin tiedostojen palautuksiin liittyen. Huomioittehan, että pikadatapalautuksissa lisämaksu on 100%:ia tuosta ilmoitetusta tiedonpalautuksen normaalista hinnasta. Tarkan hinnan palveluillemme mahdollisine varaosineen saatte heti maksuttoman alkuanalyysimme jälkeen.

Mahdollisesti (kovalevyjen vikakategoriat 3-5) tarvittavien varaosien hintoja ei ole ohjehinnoissa huomioitu, mutta mikäli varaosien käyttö on välttämätöntä, hyväksytämme niiden käytön ja vahvistamme hinnan aina etukäteen asiakkaaltamme ennen toimenpiteen suorittamista.

Hinnasto jakautuu viiden eri vikakategorian mukaisesti. Epäonnistuneista tietojen palautuksista emme veloita mitään.


Tiedostojen palauttaminen kovalevyiltä

Tässä muutamia ohjeellisia esimerkkihintoja ns. normaaleihin toimituksiin.

Pikapalautuspalvelun hinnoittelussa (Express-palvelu) normaaleihin hintoihin tulee 100%:ia päälle.

1. Loogiset ongelmat (palautus ehjältä kovalevyltä alk. 80 €)

2. Levyn toimimattomat (huonot sektorit eli “bad sectors” alk. 150 €)

3. Elektroniset (eli kovalevyn piirilevyn ongelmat alk. 150 €)

4. Firmwaren (eli kovalevyn ohjainohjelmiston ongelmat alk. 200 €)

5. Fyysiset vauriot (esim. naksuvat/kliksuvat kovalevyt alk. 400 €)


Hinnasto Flash-laitteille

Flash-laitteiden osalta hinnoittelu perustuu ns. vikakategorian mukaiseen hinnastoon. Kategorioita on kolme erilaista.

1. Loogiset ongelmat (palautus ehjältä muistilaitteelta alk. 50 €)


2. Fyysiset vauriot (alk. 100 €)


3. Elektroniset ongelmat (alk. 200 €)

Kaikki hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron (Alv 24%) kuluttaja-asiakkaiden ja yleishyödyllisten organisaatioiden kohdalla. Yritysasiakkaille hinnat ovat ilman arvonlisäveroa (Alv 0%).

RAID- ja NAS-laitteet

RAID- ja NAS -laitteissa tapauskohtainen, järjestelmän monimutkaisuuteen pohjaava hinnoittelu.


Huomioithan, että hinnastomme hinnat ovat ohjehintoja. Tarkemman hinta-arvion saatte ilmaisen aloitusanalyysin pohjalta.HammarData

Joustavat maksuehdot

Tietojen palautuksesta sovitun hinnan voitte maksaa meille joustavasti laskulla (1 viikon maksuaika, ellei toisin sovita). Lisäksi Tampereen seudun paikallisasiakkaiden kohdalla tai asioidessasi toimipisteessämme myös käteinen ja korttimaksu onnistuvat joustavasti.


Tarjoamme kaikille asiakkaillemme 100% täystyytyväisyystakuun eli mikäli emme onnistu palauttamaan tietojasi – palvelumme ei maksa Sinulle mitään ja palautamme laitteesi takaisin.HammarData

HammarDatan yleiset palvelu- ja toimitusehdot

Vaitiolovelvollisuus: Me HammarDatalla otamme asiakkaan yksityisyydensuojan vakavasti, ja takaamme, että mitään asiakkaan dataa ja tallennettua informaatiota ei missään tilanteessa välitetä tai muutoin päästetä vuotamaan yrityksemme ulkopuolelle (ainoana poikkeuksena tähän sääntöön on, jos tallennusväline sisältää törkeään rikokseen, esim. henkirikos tai kidnappaus, selvästi liittyvää, raskauttavaa materiaalia).

Työntekijämme näkevät pienen osan jokaisen käsittelemämme muistilaitteen sisällöstä; tämä on valitettavasti väistämätöntä tiedonpalautustyön yhteydessä, kuuluu kiinteänä osana tietojen palautusten luonteeseen prosessina. Kaikkia työntekijöitämme sitoo siksi erittäin tiukka vaitiolovelvollisuus, jota voidaan asiakkaan niin toivoessa vielä laajentaa tapauskohtaisesti (salassapitosopimuksen allekirjoitus yms.). Lisäksi ammattietiikkamme ja yrityksemme tulevaisuus edellyttää, että suhtaudumme asiakkaidemme yksityisyydensuojaan erittäin vakavasti ja tosissamme.

Referenssit: HammarDatalla on oikeus käyttää asiakastaan markkinoinnissaan referenssinä hyvän markkinatavan mukaisesti, ellei asiasta toisin sovita (maininta meille, että ei halua tulla käytetyksi referenssinä, riittää).

Palautustulokset: Tietojen palautusten luonteesta (esim. pysyvästi vaurioitunut levysektori) johtuen HammarData ei voi taata, että kaikki tiedostot sataprosenttisesti voidaan palauttaa ennalleen. Lähes poikkeuksetta HammarData pystyy pelastamaan 95–100% asiakkaan tiedostoista, mutta lopputulos on aina tapauskohtainen, eikä siitä ole mahdollista antaa takuita etukäteen.

Jos datapalautus epäonnistuu kokonaan (mitään toimivaa dataa ei saada pelastettua), emme koskaan veloita tuollaisesta datapalautuksesta mitään.

Maksuvelvollisuus: Asiakkaan tilatessa HammarDatalta tietojen palautus -palvelun, syntyy maksuvelvollisuus onnistuneesta datapalautustyöstä (epäonnistuneista datapalautuksista emme veloita mitään). Palautustyön valmistuttua tulee asiakkaan hoitaa maksu datapalautuksesta viimeistään kahden (2) viikon sisään, vaikka datapalautustuloksen toimitus asiakkaalle viivästyisikin (esimerkiksi siksi, että asiakas ei pääse noutamaan pelastettua dataa toimipisteeltämme).

Kahden viikon jälkeen, jos maksua datapalautuksesta ei ole suoritettu, lähetetään datapalautuslaskusta asiakkaalle ensin muistutus, ja jos tällöinkään emme vastaanota asiakkaalta maksusuoritusta, toimitetaan lasku perintään.

Säilytys: HammarData vastaa huostaansa annetuista tallennusvälineistä ja muista esineistä korkeintaan kolme (3) kuukautta datapalautustyön (on se sitten vain diagnoosi tilanteessa, missä varsinaista datapalautusta ei toteuteta, tai varsinaisen tietojen palautuksen jälkeen). Tämä koskee kiintolevyjä, tietokoneita, puhelimia ja kaikkia muitakin laitteita sekä tarvikkeita.

Vaurioituneet kiintolevyt, erilaiset tarvikkeet (kuten asennustarvikkeet kiintolevyille) hävitetään tai laitetaan kierrätykseen, ellei asiakas ole noutanut omaisuuttaan kolmen (3) kuukauden kuluessa työn päättymisestä, eikä sopinut muusta HammarDatan kanssa. Ennen tuhottavaksi tai kierrätykseen laittamista HammarData tyhjentää turvallisesti kaikki tallennusvälineet kohdassa “vaitiolovelvollisuus” määriteltyjen ehtojen täyttämiseksi.

Muiden kuin edellä määriteltyjen yksityiskohtien osalta HammarDatan palveluihin sovelletaan IT2000 YSE- ja EAP-sopimusehtoja.

Ota meihin yhteyttä!